Capitolul 498

Lucia se întreabă “de ce-şi fac oamenii blog … ? ”

Da, chiar, de ce mi-am făcut blog ?

Acum mai puţin de un an am ieşit la pensie. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să-mi iau calculator (ca să nu mă cert cu nevastă-mea şi fiu-meu care aveau deja).

Prea multe nu ştiam despre bloggeri sau blogeri ? – rămâne să stabilească Academia sau timpul … nişte neica nimeni acolo, după articolele citite în Gândul la distinsul CTP sau blogăraşi (asta sună chiar româneşte şi chiar interesant … seamănă cu bulgăraşii) după showman-ul Mircea.

Primele două luni m-am jucat în neştire (toate jocurile de tip “strategy” pe care n-avusesem timp să le joc cât am fost “activ” … aşa se spune în armată … na, că m-am deconspirat) şi am recitit toate cărţile autorilor englezi care mi-au marcat tinereţea. Apoi, într-o zi, după ce mă plictisisem de jocuri (sunt totuşi prea bătrân pentru “sportul ludic” şi un pic prea tânăr pentru mintea copiilor) am descoperit primul blog, al lui Ciutacu (aşa s-a nimerit).

De acolo, din blogroll a început totul. După două luni am redus numărul de ziare cumpărate la două. Acum nu mai cumpăr nici unul. Îmi încep dimineaţa cu o cafea şi cu blogul moşului Călifar, apoi cu Roxana şi Lilick ca să mă documentez cum mai stăm cu politica. Trec apoi la Lucia ca să mă “culturalizez” şi să mă oftic că n-o să fiu niciodată scriitor. Apoi George, Moshe, Turambar, Petrişor şi ceilalţi prieteni virtuali. După alte două luni am scris primul comentariu … bineînţeles că am fost fericit când mi s-a răspuns … chiar dacă am fost luat la “11 metri” … “pinalty” chiar şi clar ca la derbiul Steaua-Dinamo.

Bine şi de ce n-am rămas la stadiul de morulă sau blastulă, dialogul cu prietenii virtuali, prin comentarii, poate fi suficient pentru unul ca mine. Chiar nu ştiu acum … deşi ştiu că mă stresează. Nu ştiu cât o să scriu sau despre ce dar hai, lăsaţi-mă să cânt.

24 Responses to “Capitolul 498”

  1. anca Says:

    interesant, primul blog citit de mine a fost al lui Ciutacu!! 🙂
    te vazui pe blogul mosului,acum am aflat ca ai blog(la Yoda)
    succes!!!

  2. Lucia Verona Says:

    Nu-mi aduc aminte toate comentariile tale, dar ştiu că sunt inteligente şi amuzante, ceea ce mă face să cred că vei fi un blogger interesant. “Traseul” meu a fost un pic diferit – întîi mi-am făcut blog, am descoperit că n-am ce să scriu (!), aşa că l-am abandonat şi aproape un an am citit şi comentat blogurile altora înainte să revin la blogul meu. Experienţa de cititor/comentator este foarte utilă, ai să te convingi.

    • chatnoir1 Says:

      Cred în continuare că 31995 de bloggeri (am prins ideea) români au mai multe de spus decât 99% dintre ziariştii copy/paste … chiar şi numai din faptul că citesc mai mult decît (observă, te rog, î-ul) agenţiile care fabrică ştirile (asta ca să mă refer la ideea postării). Experienţa mea de cititor/comentator e mică, dar solidă 🙂 .

  3. Petru Avram Says:

    O singură observaţie. Academia ar trebui să stabilească termenul corect: “blogări” – de limbă cu scriere fonetică. Dar Academia nu face mai nimic.

    • chatnoir1 Says:

      Cu Academia sunt cam stresat, văd că viaţa bate Academia … “fac meciuri strategice, fac aroganţe” … şi le văd toată ziua în ziare şi la televiziuni. Să-ţi dau un exemplu care m-a marcat – verbul a seta – în DEX-ul din 1975 nici nu exista, eram împotriva lui când îl auzeam la comentatorii de sport şi la informaticieni … în loc de setare se putea folosi foarte bine reglare, configurare … dar voinţa poporului bate Academia … aşa că nu ştiu … deşi la prima vedere se pare că ai dreptate. Asta cu limba cu scriere fonetică … aşa am cucerit-o pe nevastă-mea (filoloagă) când într-o discuţie, eu, un oarecare inginer, am afirmat că limba română este limbă cu scriere fonetică. A fost dragoste la prima “exprimare”.

  4. Lilick Says:

    Si eu am comentat mai intai, @Chat Noir. Pana cam prin martie 2008 pe blog la Patrasconiu. Dar primul blog pe care l-am citit cu fidelitate a fost cel al lui Badin. Cred ca implineste 3 ani anul asta.
    De pe blogul lui Ciutacu am aflat de blogul Roxanei, facut, din cate imi amintesc, putin inaintea mea.

    Despre asta cu “blogări”… nu stiu ce sa zic. Rockeri e si mai vechi si inca Academia nu a schimbat. Dar nici nu stiu daca ar fi bine.

    • chatnoir1 Says:

      Rockerii să trăiască … primul pas l-am făcut … mi-am lăsat plete şi-i ascult cu sfinţenie … la fiu-meu.

    • Petru Avram Says:

      La “rocker” şi-ar fi pierdut sensul pentru că e un element de cultură, nu un substantiv ce devine comun (prin comun a se citi “uzual”). Profesori de-ai mei pronunţau “rocher” – periculos (stârneau hohote) dar dintr-un anumit punct de vedere sănătos (nu deveneau ridicoli cu engleză marca Boc).

  5. Mihaela Says:

    Marturisesc ca si eu am devenit o blogaholica.
    Nu am blog, dar accesez cu mare placere in fiecare zi, fie la servici, fie acasa, aceleasi bloguri pe care le-ati enumerat si dv. mai sus. Pe mine m-a “indrumat” blogroll-ul dlui Badin. Nu fac des comentarii de teama sa nu scriu imbecilitati, dar putinele comentarii pe care le-am facut pana acum au fost bine primite.

  6. Turambar Says:

    🙂 You’re doomed, mate. Sa vezi cat timp mananca.

    Bafta! Si ma simt onorat ca sunt intre cei din Blogroll.

    🙂

    • chatnoir1 Says:

      Să fie ! Azi, în prima zi adevărată de blogărit, m-a apucat ora 16.30 fără să mănânc nimic. Noroc cu nevastă-mea că a venit de la serviciu şi m-a scos din faţa monitorului.

  7. Darael Says:

    Bine te-am gasit in noua casa. Iti doresc sa ai parte de o “Cantare” placuta !

  8. dramoleta Says:

    Bine te-am gasit! Succes! 🙂

  9. George Serban Says:

    Te anunt ca, din tot ce spui, esti pe drumul bun si ai o evolutie normala! Nu ai simptome atipice pentru un bloger 🙂 Atentie, mare atentie la dependenta!

  10. Paul Gabor Says:

    Am magazia plina de instrumente… Sunt o non-valoare pe suflatori, pe coarde si pe percutie… Daca va lipseste ceva, poftiti… Cantare lina…

  11. Lilick Says:

    Buna dimineata! Am trecut in vizita.. 🙂

Leave a Reply

