VREMEA LUI CEAŞCĂ

cafeaPe vremea lui Ceaşcă mă lăsasem de băut cafea. De la revoluţie încoace am băut cafea doar la serviciu – aveam un aranjament cu colegele – luam cafea împreună şi ele o pregăteau. După ce m-am retras în vastele mele apartamente am intrat în conflict cu ai mei în privinţa modului de preparare. Deşi sunt total neajutorat în bucătărie m-am chinuit să învăţ să mă descurc. De obicei mă trezeam primul, făceam o cafea şi … ai mei mi-o dijmuiau … aşa am reuşit să ajungem la un numitor comun. Eu prepar cafeaua de dimineaţă şi ei mă laudă. Suspectez însă că mi-o laudă din comoditate aşa că vă spun cum o pregătesc. Pun în ibric apă până la jumătate (pentru trei ceşcuţe) şi adaug o linguriţă de zahăr. Fierb apa, iau ibricul de pe foc, pun patru linguriţe pline vârf cu cafea (întotdeauna Jacobs), fără să amestec şi aştept până când cafeaua dispare în apă. Amestec puţin, adaug câţiva stropi de apă rece şi apoi o pun în ceşti. Mie îmi place. Beţi cafea … mai bine decât beţi turtă !

UPDATE : Am făcut azi o cafea atât de proastă (fără nici o modificare a reţetei de ieri) că n-a băut-o nimeni. Nu mai scriu despre talentele mele din bucătărie.

28 Responses to “VREMEA LUI CEAŞCĂ”

  1. Lucia Verona Says:

    De ani de zile, folosesc cam aceeaşi reţetă, cu proporţii uşor diferite. De vreo 3-4 ani, Lavazza. Şi multă. După cum am văzut ieri pe BBC News, cafeaua previne boala Alzheimer şi chiar ajută la revenirea memoriei. Aştept cu nerăbdare momentul cînd medicii vor recunoaşte şi rolul pozitiv al ţigării de lîngă cafea!

  2. Darael Says:

    Ceasca sa fie, dar nu una mica 😉

    • Chat Noir Says:

      Eu beau cu măsură (mică) … ceşcuţă, ţoi, ventuză … însă des 🙂 Glumesc … alcool mai rar şi doar bere şi uneori un vin bun.

  3. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    ‘Serialul de Sîmbata, cafea cu înlocuitori
    Lupta popoarelor pentru pace, coruri
    Productie la hectar
    Gerovitalul, baietii de pe Calea Victoriei
    Cîntarea României, adidasi
    Compot bulgaresc, bancuri, peste oceanic
    Totul.’ Ana Blandiana 🙂

  4. lucia.alexandru Says:

    @Lucia Verona
    asta cu tigara..never,jamais! 🙂

  5. Chat Noir Says:

    @ Mirko
    Vorbeşti serios … sare 😮 . Nu mă păcăli … mâine dimineaţă sunt în stare să încerc şi eu.

  6. Lucia Verona Says:

    Fiţi optimişti! Am citit cîteva articole despre rolul pozitiv al nicotinei. Deocamdată n-au îndrăznit să recomande direct fumatul, dar va veni şi vremea noastră! 🙂

  7. Lucia Verona Says:

    Praful de sare ajută la decantarea cafelei, nu influenţează gustul, din observaţiile mele.

  8. Chat Noir Says:

    @ Mirko & Lucia V.
    Mâine dimineaţă încerc … vă transmit apoi impresiile întregii familii. 🙂

  9. matilda Says:

    Eu auzisem ca se recomanda cafeaua cu un praf de sare numai dupa o noapte in care s-au consumat oarece cantitati de alcool, dar m-ati convins! Maine dimineata pun si eu sare . La combinatia asta s-o asorta si-un varf de frisca ?

  10. George Serban Says:

    Comandante, incearca si cafeaua de front “procedura GES”! Incearca doar cu una, doua, portii pentru ca pierderea sau reprosurile sa nu fie prea mari. Prin urmare: pune zaharul si cafeaua in ibric; adauga apa, doar cat sa acopere amestecul, si pune pe foc; pe masura ce clocoteste adauga apa atat cat sa nu dea p-afara; sa clocoteasca indelung, fortat. Intelegi? De aici, incolo, baga si imaginatie. Daca nu vei mai intra, cateva luni, pe blogul meu, voi intelege! 🙂

    • Chat Noir Says:

      M-am ales cu reţete şi recomandări. Poate m-apuc şi de gătit 🙂 . De fapt asta a fost şi intenţia mea. Mulţumesc, o să experimentez şi varianta de front. Îţi spun apoi cum mi-a plăcut.

  11. noapteaiguanei Says:

    Eu pun apa, zaharul si foarte putina sare pe foc si de-abia cand fierbe in clocot dau ibricul la o parte, adaug cafeaua si amestec bine. Adaug cativa stropi de apa rece sau un cub de gheata (ajuta la decantarea zatului). O las cinci minute si abia apoi o pun in cesti!
    Savurare placuta!

  12. Chat Noir Says:

    @ Mirko
    M-am blocat … citeşte update-ul de la postare.

  13. lucia.alexandru Says:

Leave a Reply

