BELLADONNA COUP (2)

belladonna_matraguna

Mătrăguna (Atropa belladonna) este o specie de plante erbacee, perene prin rizom, care face parte din genul Atropa, familia Solanoceae. Mai este denumită şi beladonă, doamna-codrului sau doamnă-mare, cireaşa-lupului, iarba codrului sau ţilidonie.

Substanţele active sunt reprezentate de alcaloizi, în special hiosciamină, atropină, scopolamină, beladonină. Produsele farmaceutice bazate pe extracte de beladonă sunt indicate pentru combaterea colicilor gastrointestinale şi a spasmelor biliare. În prezent nu se mai utilizează în medicina populară din cauza toxicităţii neobişnuit de mari.

Alte tipuri de beladonă (mătrăgună) pe care nu le mai vizualizez din cauza toxicităţii neobişnuit de mari :

Barbu2

Sulfina Barbu

Boagiu2Anca Boagiu

Mantale2 Mioara Mantale

Placinta2Luminiţa Plăcintă

Ridzi2Monica Iacob-Ridzi

Turcanu2Raluca Turcan

Udrea2Elena Udrea

23 Responses to “BELLADONNA COUP (2)”

  1. cristian Says:

    am o nedumerire: oare sa fi fost base asa fortos ? 🙂

  2. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    sa inteleg ca brunetele sunt mai toxice decat blondele? 🙂
    cum ai facut ierarhizarea in interiorul fiecarei categorii?Dupa criteriu de toxicitate? De sus in jos sau de jos in sus? 🙂

    • Chat Noir Says:

      Interesant, subconştientul lucrează … Iniţial am vrut să le pun după vârstă, apoi am renunţat pentru că nu se face … cu belladonnele … apoi le-am pus aleatoriu … acum observ şi că dacă renunţ la primul nume al coţofenei sunt în ordine alfabetică … absolut întâmplător. Nevastă-mea, care-i chinezoaică, blondă, lucrează ocult 🙂

  3. Lucia Verona Says:

    Ah, îmi vine să scriu un roman poliţist!

  4. harlau625 Says:

    Sa inteleg ca exista un pic de misoginism politic…..

  5. lucia.alexandru Says:

  6. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    doamnele astea m-au mandatat sa lupt cu misoginismul tau politic 🙂 asta-i pedeapsa lor.

  7. Onu Ionescu Says:

    @Chat Noir,

    Fara a cauta nod in papura, am o curiozitate profana,fata de abundenta de substante chimice citate pe parcursul expozeului tau si mai ales a comentariilor, cu exceptiile de rigoare,desigur.sa fie cum spunea harlauanca625un pic de misoginism politic, pe motive de partizanat? ar fi pacat. tu, am inteles ca ai un umor fin, delicat,subtire, imi place mie sa spun, precum membrana de perspiratie,care invaluie cu discretie, trupul femeii daruite pe altarul zeitei iubirii. cand doar simti aburii emotiei,care a coplesit-o.ma deruteaza faptul ca, nu s-a prapadit nimeni care le-a cunoscut, daca nu se lauda. mi se rupe sufletul sa le privesc oinsiruite

  8. Onu Ionescu Says:

    @back,

    ca pe niste exponate, fie ele si de valoare exceptionala. reactionez astfel, pt ca, fara a fi un feminist declarat, ma gandesc la faptul ca toti avem o mama, o sotie, o fiica,o prietena, si toate, ca ne convin imprejurarile, sau nu,merita cel putin pretuirea sincera, cuvenita.

    • Chat Noir Says:

      Departe de mine misoginismul (sper) … femeile sunt motorul intern al oricărei evoluţii sociale … m-am gândit că o să fiu acuzat şi de acest tip de partizanat, de aceea am şi lăsat 24 de ore între scrierea postului şi afişarea lui … se pare că talentul meu de a transmite idei e mititel. Doamnele de mai sus sunt deştepte, sunt arătoase … ce le reproşez este faptul că, alăturându-se mult mai multor bărbaţi din PD-L au un discurs în care încearcă să ne ia de proşti. Chiar acum o văd pe d-na Elena Udrea care încearcă să ne povestească despre succesele domniei sale la timona turismului românesc, eludând realitatea. Bineînţeles că, după mine, bărbaţii din PD-L sunt mult mai mult de blamat.

  9. Paul Gabor Says:

    Pacat…unii au chiar senzatia ca exista femei frumoase printre ele…

  10. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    da-mi voie,acum tarziu sa-ti spun ,ca pisicanalitic vorbind,Base va scoate in curand din joben pe cea mai cea!De data asta o veritabila belladonna.Absolut superba !Si-ti mai dau un indiciu.Este o sabina! 🙂

  11. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    te miri? o uita peste tot 🙂

Leave a Reply

