REŢETE DIN TURUL FRANŢEI (1)

TFNu v-am mai povestit nimic din tur pentru că am observat că (deocamdată) nu am cititori interesaţi. Aşa că o să vă postez nişte reţete prezentate de Alex, unul din comentatori, pe măsură ce mi le găteşte nevastă-mea. Astăzi o reţetă pe bază de vinete (nu mai ştiu din ce zonă a Franţei) … aparatul foto nu are baterii aşa că trebuie să mă credeţi pe cuvânt.

VINETE UMPLUTE … LA TAVĂ

Ingrediente:

4 vinete
60 gr de unt
200 gr de şuncă
250 gr de piper dulce
500 gr de roşii
1 căţel de usturoi
Sare, piper

Mod de preparare:

1) Spălaţi vinetele şi aruncaţi capetele. Tăiaţi-le în jumătate pe lungime. Apoi, scoateţi-le miezul, lăsând o jumătate de centimetru de pulpă pe margini şi fără să tăiaţi coaja prăjiţi vinetele într-o tigaie sau cratiţă timp de două minute pentru a le frăgezi. Uscaţi-le.
2) Cu o lingură mică, separaţi pulpa fără a străpunge coaja.
3) Puneţi untul într-o caserolă, împreună cu şunca tăiată bucăţele, roşiile, piperul decojit si tăiat mărunt şi căţelul de usturoi presat. Amestecaţi bine. Gătiţi amestecul la foc mediu pentru 10 minute. Amestecaţi pulpa vinetelor tăiată bucăţi mari. Adaugaţi sare şi piper. Gătiţi pentru 5 minute la foc mediu. Umpleţi interiorul vinetelor cu acest amestec şi aşezaţi-le pe o tavă unsă cu unt. Presăraţi 30 de grame de unt peste vinete şi puneţi-le la cuptor pentru 20 de minute la foc mediu.

Au fost foaaaaaarte bune !

P.S. Mai multe reţete din Turul Franţei aici .

21 Responses to “REŢETE DIN TURUL FRANŢEI (1)”

  1. mirko Says:

    o iei pe urmele dramoletei and jenika, parol! am notatara, caut ajutor, doar cu sortulet, la bucatarie! ps.nu pui emoticoane ?pt.lenesi ca mine 😆

  2. Dragoş Sorin Nicula Says:

    lasa’le’ncolo de retete !
    cui ii mai arde de asa ceva cand te uiti cum merge contador pe munte si parca’l vezi lance si altii ca el, care n’au trisat niciodata… 🙂

  3. matilda Says:

    Foarte bun, am luat notite, dar cu colesterulul cum stam ?

    • Chat Noir Says:

      Merge, merge … ca în bancul cu moşul surd 🙂

      • mirko Says:

        bey comandante, caut ajutor “doar cu sortulet” la bucatarie
        nu te incadrezi! ps.poti si cu emoticoane, cauti new plugins,si
        gasesti cite vrei, sau iti pui js-kit comm. si ai de toate.sfat
        nu-l lua in seama 😆

  4. neinfectat de comunism Says:

    suna bine o sa incerc si eu…

    daca aveti chef, la mine pe blog: Ilici Iliescu – Casanova sau Kasanovici

  5. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    reteta pare super.n-am putut-o incerca din cauza meciului lui Poli(de emotie nici n-am putut manca nimic),dar o incerc in zilele astea.Doua intrebari as vrea sa-ti pun:1. Pisoii….doar cu partea conceptuala? 🙂
    2.Chat Noir:cateodata devii…om? 🙂

    • Chat Noir Says:

      1. Da, doar cu concepţia, deocamdată … fiindcă am mai mult timp poate o să găsesc şi curajul pentru a găti.
      2. Întotdeauna mi-a plăcut să cred că sunt om 🙂 Şoarecii nu-i iubesc !

  6. cristian Says:

    deci da; aprob pozitiv; suna bine; dar cred ca s-a strecurat o eroare; un sfert de kilogram de piper nu e putin cam mult ? 🙂

  7. Chat Noir Says:

    @ Mirko
    Întâi trebuie să-mi fac un card (cont) în valută. Apoi să fac un upgrade şi să mai învăţ. 😆

  8. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    scuza-ma ca insist,pentru mine este extrem de important:nici pe Mickey Mouse? 🙂

  9. Chat Noir Says:

    @ Lucia
    Desenele animate îmi plac şi acum la 55 de ani. Îmi place Mickey Mouse, sufăr pentru Jerry şi-l urăsc câteodată pe Tom. Îmi place Pif şi nu-l înghit pe Hercule. Gata, m-ai citit ? 🙂 Dacă nu, atunci îţi mai dezvălui că iubesc pisicile aristocrate. Na, mai pisicănalizează-mă şi acum 🙂 Scuze, dacă am fost deplasat.

  10. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    eu trebuie sa-ti cer scuze,daca ti-am dat senzatia, ca te psihanalizez.Ma amuza ideea de om-pisica si atat.Imi pare rau ,daca s-a inteles altceva.

    • Chat Noir Says:

      Nu, nu mi-ai dat impresia asta, mi-a plăcut ideea … ar fi fost interesant dacă ar fi fost aşa şi am putut folosi termenul de pisicanaliză … care-mi place. Poţi să întrebi orice … eşti … my special guest ! Eu am fost cam deplasat. Scuze încă o dată.

  11. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    fie….! o consacram! Cu un singur amendament,ce zici: pisicanaliza politica? 🙂

Leave a Reply

