CUTREMUR ANUNŢAT

cutremur

Localizarea cutremurului – Cotidianul

Cum e să ştii că vine cutremurul … cum reacţionezi ?

La 10.49 sună telefonul. Până să-l scot din buzunar (oare ce căuta acolo ?) trec cam 15 secunde. Mă suna băiatul meu care e în concediu la 2 Mai. Îmi zice …

– Cum ai petrecut cutremurul ?

– Care cutremur, zic.

– Păi aici a fost un cutremur şi m-a sculat din somn după o noapte cam lungă.

– Cred că nu l-am simţit … m-am trezit de dimineaţă cam răcit (iar) şi sunt şi ameţit.

În momentul acela televizorul cocoţat pe bibliotecă (e clar, trebuie să-l ancorez cu ceva) începe să se clatine ca Biruinţa lui Băse pe valuri. Eram cam nelămurit că a trecut atât de mult timp de când cutremurul fusese simţit pe malul mării până ce l-am perceput eu. Mă gândeam că (ţinând seama de “alergia” mea la cutremure) mi s-a părut chiar. M-am lămurit când am aflat că, de fapt, cutremurul avusese loc în largul mării.

Interesant … cât timp a trecut până ce cutremurul m-a găsit. Cu tremur (o fi de la răceală) … vă salut.

16 Responses to “CUTREMUR ANUNŢAT”

  1. Lilick Says:

    Ha! Ce interesant. Cred ca baiatul te-a sunat in primul moment. Aici s-a anuntat pe la 10:52. Deci trecusera trei minute de cand s-a produs.

  2. matilda Says:

    La tine unda seismica a ezitat putin, de frica racelii !
    Daca aveai un animalut in casa, stiai dinainte, pe mine m-a anuntat pechineza mea.

  3. Lilick Says:

    Dar nu esti tu.. pisica-n casa? Hmm? 🙂

  4. noapteaiguanei Says:

    Canisul meu a dormit nederanjat absolut deloc de cutremur. a marait putin doar cand l-am deranjat noi cu telefoane si agitatie…
    Iti doresc insanatosire urgenta si… sa nu mai avem parte de alte cutremure… sau daca tot sunt sa fie din acestea… pasnice…

  5. George Serban Says:

    Am studiat fenomenul! Imposibil, am zis eu, viteza de propagare este atat de mare incat diferenta de timp a perceptiei umane este nesesizabila. Logic, mi-au raspuns cei de la Seismologie, dar nu si daca unda se propaga pe autostrada Soarelui … Pare si mai logic, nu? 🙂 )))

  6. Vania Says:

    Este o poveste terifiantă! Poate de aceea au vorbit ieri televiziunile, ore-n şir, despre cutremure şi posibilele lor efecte…

  7. daurel Says:

    Foarte serios: incercati sa va punctati cu fiul dvs. pe baza inregistrarilor de pe telefoane. Mi se pare logic sa existe diferenta…Sa avem incredere!

    • Chat Noir Says:

      Diferenţa există. Confuzia noastră provenea din faptul că luasem în calcul ca epicentru al cutremurului doar zona Vrancea … ştiu că de obicei în Constanţa şi Bucureşti unda seismică ajunge cam în acelaşi timp (când epicentrul e în zona Vrancei).

Leave a Reply

