UN ALBASTRU INFINIT

Azi am stat călare pe “Realitatea”. Începe acum o “Ediţie Specială” cu Cristina Şincai şi invitaţii ei Cornel Nistorescu, Bogdan Chireac şi Claudiu Săftoiu. Cristina a început promiţător … Nistorescu & comp. au redus-o repede la tăcere. Ciudat ce repede a acceptat Cristina întoarcerea la “normalitate”. Emisiunea a devenit plictisitoare. Nu se spune nimic.

Parcă ne-am întors în timp. După revoluţie (sau ce-o fi fost) mă consolam cu gândul că măcar cu o presă liberă şi interesantă tot mă alesesem. Încă sunt un optimist şi din când în când cred că mai avem şi jurnalişti adevăraţi. Încă mă “repăcălesc” (cum cred că am făcut-o şi cu Tolontan, de curând) că mai există voci independente, nemanipulate. Dar acum iar sunt circumspect … cam la 4-5 ani, înainte de alegerile prezidenţiale mă loveşte iar. Acum doar pentru Lelia Munteanu (care s-a refugiat în cronici fabulo-paranormale) aş băga mâna în foc. Poate şi pentru Cristian Şuţu. Dar ei şi alţii asemenea lor, care încă mai există, nu contează deocamdată.

Nici nu vă închipuiţi cât de implicat este albastrul în lumea presei … şi asta pentru marele potenţial manipulator pe care îl are. Ceea ce trebuie să înţelegeţi este că şi albastrul are mai multe nuanţe, interese, tabere. Ei hotărăsc pentru noi viitorul preşedinte. Ei şi numai ei se luptă. Dacă la alegerile parlamentare se mai slăbesc hăţurile la cele prezidenţiale se aruncă în luptă toate forţele. Sonnenkinder – acelaşi scenariu şi pe la noi. Copiii lor, cei foarte inteligenţi, şi alţii asemenea lor preiau ştafeta. Ştiu ce scriu.

Acum 5 ani unul din articolele care a dat tonul alegerii lui Băsescu a fost cel al lui Tolontan din Gazeta Sporturilor. Atunci am crezut că omul a avut o viziune … acum mă îndoiesc. E devreme să mă pronunţ asupra noului preşedinte. Peste vreo 2 luni cei care se pricep să citească “printre” articolele din presă vor şti. Sper să mă prind şi eu. Moda cu “vot canci” le prinde bine.

19 Responses to “UN ALBASTRU INFINIT”

  1. matilda Says:

    Deşi am şi eu multe îndoieli şi sunt departe de a vedea viaţa în roz, am totuşi încredere în cîţiva jurnalişti cărora le-am urmărit parcursul de-a lungul timpului. Dacă şi ăştia mă dezamăgesc, emigrez in Bangladesh !

  2. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    nu ma speria,ca daca e asa,ma exilez de buna voie pe acoperis 🙂 Nu ,ca nu te-as crede,dar as dori ,ca albastru sa fie doar o culoare din rogvaiv ,nu un albastru infinit.

  3. Lucia Verona Says:

    Ai perfectă dreptate. De aceea, situaţia este, în mod firesc, albastră. Sper că nu la infinit. Şi eu zic că mai avem de aşteptat vreo două luni pînă să ştim ceva mai mult.

  4. daurel Says:

    Nu se poate scapa de albastru, va fi o casta, poate o alta rasa, pentru multa vreme…Ciudat, ce fler au avut selectionerii de la cadre…Cum de n-a scolit pe nimeni din familia mea? Dintre cunoscuti sunt cativa, dar nu ma mai recunosc! Poate mi-au citit articolele si comentariile…

  5. Jenika Says:

    PResa romaneasca a devenit mai mult decat a patra putere in stat. A devenit un mijloc santajabil si de santaj mediatic , in schimbul unor diurne sau campuri publicitare platite prin interpusi , a devenit un camp de batalie dus de “umbre” si “binevoitori” filantropi , preocupati de jocurile de culise mai mult decat de modul in care , de exemplu , ei insisi au dobandit anumite posesiuni materile….
    Zic si eu asa….
    Unde mai punem la socoteala faptul ca tocmai Presedintele unie tari democratice cum are si titlul romanika noastra , declara mai zile trecute sa “Statul” acest urias cu picioare de lut , nu are parghiile necesare si utile pentru a intervenii in tulburarea si innourarea cerului albastru infinit din presa susnumita…..
    Presa libera? Jurnalisti profesionisti? Profesionalism in jurnalismul romanesc ? Am mai spus asta si o voi mai spune: Nu exsita!
    Deloc!!!
    Atata timp cat tirajul unor zire ce vand publicitate sub toate formele si la orice ora din zi si din noapte se face pe seama unor gaini vii decedate si ale unor reportaje si editoriale legate de morti , raniti si accidente stupide , vom aveea exact cea ce dorim sa avem….

  6. noapteaiguanei Says:

    Pe-aripi de dor de bine sufletele noastre suferă albastru…

  7. mirko Says:

    cred ca trebuie facuta referirea ca marea cantitate de albastru din ochii multor baieti “jurnalisti part-time”

  8. Jenika Says:

    Ochii si sufletul de un albastru precum marea ….
    PEriculos de interesant….
    🙂

  9. Jenika Says:

    Atunci inseamna ca avem un castigator!
    Din pacate….
    🙂

  10. mary Says:

    de ce un craciun fericit ?

Leave a Reply

