EU NU STRIVESC …

Jules Joseph Lefebvre: Pandora, 1882

Jules Joseph Lefebvre: Pandora, 1882

Îl citesc pe CTP. Azi își încheie articolul (Etica răului integral) cu :

“Ca niciodată în aceşti ultimi 20 de ani, nu mai există personaje pozitive, nimeni în care să-ţi pui speranţa. Doar o încăierare sălbatică şi oarbă a răului şi urâtului, cu răul şi urâtul.”

Eu totuși vreau să-mi păstrez speranța. Prea mult am jinduit după speranță. Chiar când răul părea integral (în 2000, la turul doi al alegerilor prezidențiale) am căutat răul mai mic … și o speranță în viitor.

Vreau să-mi păstrez cutia cu minuni.

27 Responses to “EU NU STRIVESC …”

  1. daurel Says:

    Stiind ca este posibila mult mai multa rautate, am zilnic parte de bucurii, deci minuni. Inclusiv pe bloguri!

  2. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir!!! 🙂

    Tot Hesiod a spus:
    Cât de nesăbuit este omul care, dispreţuind ceea ce se află lângă el, va căuta ceea ce este departe de el’

  3. cristian Says:

    speranta arata bine 🙂 are prieten/iubit/amant ? 🙂

  4. Darael Says:

    Daca speranta se intoarce un pic si deschide bratele spre imbratisare, imi tai si mie un bilet ?

  5. Vania Says:

    Eh, CTP!… Prin comparaţie, unii sunt buni şi frumoşi. Nu ştie el să privească!…

  6. mihai 4 Says:

    http://portocala.wordpress.com/2009/08/28/un-mintuitor-aspru/

  7. Jenika Says:

    Nu stiu daca a vrut sa fie ironic , inteligent sau habarnist….
    Sincer ……
    Si eu sper la fel….mie greu sa cred ca nu a ramas pentru noi decat o incaierare a uratului cu raul…..
    🙂

  8. harlau625 Says:

    Cred ca ramai singurul optimist. Pe aici cerne un pesimism crunt, daca era pe undeva o luminita la un capat de tunel, Basescu si gasca de politicieni au stinso! Cand am vazut ca nu mai scrii nimic pe blog am crezut ca ai plecat frumusel in tarile calde……cu bine.

    • Chat Noir Says:

      N-am ieșit din țară (dacă nu pun la socoteală o excursie de două zile la Belgrad, când eram în liceu). N-am curaj să plec. Așa că rămân optimist … te aștept în rândurile noastre.

  9. Lucia Verona Says:

    Aş prefera să nu ne mai punem speranţa în omul providenţial, să avem încredere în instituţii – nu pare foarte posibil ce spun eu, dar se va întîmpla. Nu cred în teoria lui CTP. Nu sunt peste măsură de optimistă, dar nici nu văd totul numai în negru.

  10. dramoleta Says:

    E cam debusolat cetepeu’ in ultima vreme. Ar ataca el direct la persoana, da’ inca nu s-a hotarat pe cine 😆
    Se mai gandeste. Pana atunci, scrie si el ,aşa, privitor la fenomen…filozofic :)))

  11. Onu Ionescu Says:

    Un autoportret? Un CV invercand accesul la Dante?Sindromul cimpanzeului, cum relata Cristian ?Ce ar putea contine cutia cu minuni:matrioski raului si uratului? Parca ti se face sila de condeierii clarvazatori,care din pretextul constientizarii incapabilitatii proprii, nu s-ar implica neam, in reanimarea sansei,pe care cu atata inchipuit talent, o bocesc!

  12. bl000g Says:

    Dar de ‘Revolutia de pe Facebook” ce parere aveti? Pentru ca mie unul mi se pare cel putin interesanta si demna de luat in seama.

  13. bl000g Says:

    Bine te-am gasit. Chiar ma bucura dorinta ta de a te mai lamuri. Astept cu nerabdare concluziile. 🙂

Leave a Reply

