Leapșa

Che

Am mai primit o leapșă … de la Deceneu. De ce (mă) fascinează Che Guevara ?

Am văzut, prima dată, poza de mai sus pe la 14 ani (dacă-mi aduc bine aminte) în camera unui vecin. Ocupa un întreg perete. Apoi am tot citit despre el. A fost la modă în anii 70 … nu m-a fascinat. Descoperisem parlamentarismul englez în scrierile lui Trollope.

22 Responses to “Leapșa”

  1. cristian Says:

    am un cd cu melodii revolutionare 🙂

  2. cristian Says:

    buna dimineata Chat Noir
    nu ma refeream la “Tot inainte”, ci la din alea gen “Avanti populi …” 🙂

  3. daurel Says:

    Revolutiile n-au rezolvat niciunde, niciodata problema saraciei si mizeriei morale. Revolutionarii, in majoritatea lor, au fost si ei victime ale unor lecturi unilaterale…Admir Tarile Nordice care si-au rezolvat problemele prin reforme…Probabil i-a ajutat si religia implicata puternic in societate.

    • Chat Noir Says:

      Pe axa Nord-Sud … cu cât urci spre nord parlamentarismul e mai la el acasă … cu cât cobori spre sud se înmulțesc revoluțiile și oamenii “providențiali”.

  4. lucia.alexandru Says:

    @Chat Noir
    se vede ca esti mai bine! 🙂
    ce-i cu revolutionarul asta?vreo asemanare cu doctorul nostru? 🙂

    • Chat Noir Says:

      Da, nu mai am temperatură (sau cum s-o zice). Doar transpir din greu. 🙂
      Sper că nu-i nici o asemănare … pentru mine e totuși o variantă de turul doi contra lui Băsescu.

  5. Marius Ola Says:

    La revolucion continuando – acum şi varianta lights, pe bloguri 🙂

  6. Darael Says:

    Inca un sarman care nu a inteles nimic despre lume si viata. Trist este ca si-a irosit sansa vietii si a tras dupa el alti nestiutori. Un exemplu clasic al celebrei vorbe: orb pe orb calauzeste si impreuna cad in groapa (citat din memorie)

    • Chat Noir Says:

      Doar pasiunea cititului m-a ferit de orbire (așa cred) … altfel (fără acces la prea multe informații) eram ușor de orbit … nu mai doresc la nimeni asemenea vremuri.

  7. Darael Says:

    Cum cititorii devin o specie pe cale de disparitie, o sa traim (noi sau urmasii nostri) vremuri asemanatoare. “Orbi” sunt si acum o gramada; ii vedem peste tot in jur.

    • Chat Noir Says:

      “Orbi” sunt și acum … de acord. Dar chiar dacă n-au pasiunea cititului (cărților) … au și alte posibilități de informare. Sunt un pic mai optimist decât tine 🙂

  8. Deceneu Says:

    Oamenii care au creeat ceva pentru omenire nu fascineaza si nu sunt atat de populari ca persoanele care “demoleaza”.
    Un H Coanda versus Terente, sau la rusi Rasputin.

  9. Jenika Says:

    Maestre…..
    Ce sa mai zic….. ???
    Sa zic….sa nu zic????
    Am fost anul asta doar de 8 sau 9 ori in Cuba……si inca nu s-a terminat anul…..
    I-am promis lui Fidel sa ii duc cd-ul cu filmul Maradona by Kusturica….
    I-a placut la nebunie si Underground si Zavet………
    M-ai am sa ii povestesc de Pisica alba , Pisica neagra si gata……
    Iar despre Che…..am sa iti spun doar atat…o singura data l-am intrebat si raspunsul lui a fost …eu nu am stiut decat de scrisoarea lui……
    🙂
    Asa ca am inteles multe….

    • Chat Noir Says:

      E frumos să lupți pentru o idee. Mijloacele mă înspăimântă câteodată. Pe mine Che nu m-a fascinat … doar interesat.
      O zi frumoasă Jenikă ! 🙂 Tot în vacanță ?

  10. Jenika Says:

    Tot….pe timp indefinit…..
    Ca de obicei…..
    🙂

  11. Jenika Says:

    Sarumana mare maestre…..
    🙂
    Incerc…..

Leave a Reply

