Șopîrle

Toți portocaliii vocali au apărut la TV (mesajul – doar ai noștri NU ?) și bagă șopîrle …

Sopirle

ORIZONTAL :

1) Reptilă fosilă uriașă din era mezozoică – Șarpe tropical lung de câțiva metri care-și ucide prada încolăcindu-se în jurul ei și sufocînd-o. 2) A se încolăci în jurul unei ramuri -Șopîrlă cu creastă din regiunea tropicală a Americii. 3) A se detașa precum coada șopîrlei – Reptilă cu pielea verde cenușie, cu coada lungă, regenerabilă. 4) Specie de crocodil din America Centrală – Tudor Lupescu – Înțeapă cu venin uneori. 5) Nota redacției (abr.) – Crocodil cu botul foarte lung din India și Birmania. 6) Șarpe din Dobrogea (ocrotit de lege) cu cap mare și bot rotunjit, lung pînă la 2,5 metri. – Cîntec de slavă. 7). Un pai măcinat ! – Mamifer din Tibet – Eugen Diradurian. 8.) Coadă de piton ! – Cap de reptilă ! – Tîrîtoare în cele din urmă ! 9) Echipă de fotbal din Atena. – Păsări răpitoare care se hrănesc mai ales cu reptile. 10) Animale asemănătoare cu șopîrlele despre care se crede în popor că nu ard în foc. 11) Șerpi cu clopoței – Alt nume (în afară de cobră) pentru șarpele cu ochelari. 12) Șarpe veninos – Țestoase mici din grădină.

VERTICAL :

1) Fecioara din Orleans (2 cuv.) – Reptilă cu corpul închis într-o carapace (țestoasă). 2) Reptilă mare din America de Sud, viu colorată, cu o creastă zimțată pe spate – Scos din foc. 3) A-și schimba pielea precum șerpii – Lac în Polonia. 4) Al șaselea frate al regelui David – Șarpe de …, numit astfel după mediul în care se hrănește – Cai dobrogeni. 5) Inel metalic – Gen de batriciene din Brazilia – Smead (reg.). 6) Rîu în Scoția – Adevărată. 7) Insulă în N-V Norvegiei – Anotimp în care reptilele hibernează (pl.). 8.) Clasă de vertebrate în care intră șerpii, șopîrlele, broaștele țestoase, etc. (sg.) – Petre Dumitriu. 9) Șopîrlă uriașă veninoasă din America de Nord – Vipera cu …, specie de viperă mai mare și mai veninoasă decît cea comună (pl.). 10) Afrikander – Capul și coada unor leguani ! – Suprafața de răspîndire a viperei (de exemplu) în țara noastră este dată de ambii versanți ai Carpaților, pod. Transilvaniei și Crișana. 11) Vas – Pomul cu șarpele biblic (pl.) – Jean Constantin. 12) Șarpe semiacvatic, lung de 7 metri, din America de Sud (pl.) – Locul de unde Adam a fost izgonit de șarpe.

Dicționar : IPA, AEK, D’ARC, KLOP, OTEM, ATI, AGUA, SMAD, SNAR, ULO.

Observație : Încrucișare cu î.

Soluția : 

catSopirle_s

Tags: , , ,

18 Responses to “Șopîrle”

  1. cristian Says:

    intr-o serparie tot ce misca e sarpe 🙂

  2. Jenika Says:

    Nici nu stiu maestre daca se merita sa mai zic ceva….Sincer….
    Se pare ca asta ne e soarta pana nu punem mana de la mana ca sa ne cumparam libertatea ….. tot soparlele si soparlanii ne vor conduce…
    🙂

  3. Jenika Says:

    Maestre…mai sunt 3 zile pana la momentul amintiriulor…nu???
    Atunci da……sau macar pana atunci sa ne revenim…..
    Zic si eu…..
    🙂

    • Chat Noir Says:

      A … da … tocmai lucram la postarea cu nr.100. Acum o lansez. Sunt într-o stare de melancolie blegoasă 🙂 Ca să vezi ce m-a prins blogosfera asta (uitasem de cele 3 zile) … chiar dacă n-am talent la scris … măcar am descoperit niște prieteni pe cinste … cei care m-au criticat … m-au mai deșteptat 🙂

  4. sebra Says:

    Credeam că ne laşi pe noi să dezlegăm careul 😛

    • Chat Noir Says:

      Nu prea am succes cu careurile (sub 5% audiență) … așa că m-am gândit că mai bine dau dezlegarea “din prima” … poate mai câștig câțiva adepți 🙂
      Bine ai venit pe la mine !

  5. sebra Says:

    Mda,era o vreme când nu-mi lipsea nici un nr din revista Rebus…acum doar din când în când mă mai apucă dorul de a dezlega un careu.

    • Chat Noir Says:

      Am colecția de pe la nr.200 … m-am învârtit mult timp în lumea autorilor de cuvinte încrucișate, cunoșteam toți rebusiștii până acum 9 ani, unii îmi sunt prieteni … acum doar cumpăr revistele, dezleg și eu tot mai rar (blogosfera bat-o vina). Mă bucur că am mai descoperit o cunoscătoare. 🙂

  6. sebra Says:

    Probabil că internetul e “vinovat” de aşa ceva.Careurile de definiţii rămân printre preferatele mele 🙂

  7. sebra Says:

    Oh..ai publicat.Eu m-am limitat doar la a dezlega. 🙂

  8. sebra Says:

    Te găseai în revista Rebus Flacara?

    • Chat Noir Says:

      Da, am debutat în 1973, Toma Michinici a fost cel care m-a promovat (aveam 18 ani, eram elev). Apoi am mai publicat circa 100 de careuri în Rebus Flacăra (sau mai multe, nu le-am numărat niciodată). După revoluție am publicat și în Rebus Tim, Campion, Cruciverba, Crucigrame, etc. Am publicat și integrame, dar mai puține … doar integrame care lansau idei noi … De exemplu … ORADEA+RITM+ETICĂ=ORA DE ARITMETICĂ, pantograma, integrama record de 8/8, etc. Apoi m-am lăsat 🙂 Am publicat sub numele Eugen Nădrag.

  9. sebra Says:

    Nu-i târziu să te reapuci 😉
    Înseamnă că mi-am storcit creieraşii încercând să descopăr întelesul ascuns al celor câteva cuvinte din definiţiile careului 🙂

Leave a Reply

