Urăsc trădarea

Sunt colonel inginer în rezervă. De obicei reușesc să mă abțin să scriu despre armată. Doar când nu-mi mai pot stăpâni nervii postez câte ceva. M-au enervat, acum câtva timp, aprecierile generalizate cu salariile și pensiile speciale, nesimțite făcute de Macho Piciu Boc. Am scris și atunci că Piciu Macho are dreptate în unele privințe și că sunt de acord cu reducerea pensiei mele dar să nu mă mai facă nesimțit. Că n-am cerut niciodată nimic special. Și că atunci când am intrat în armată nu m-am gândit niciodată la avantaje. Mai nimeni n-a apărut pe la TV să spună adevărul despre armată sau măcar să nuanțeze unele afirmații (armata n-are multe drepturi cetățenești, printre care … n-are dreptul la asociere într-un sindicat). Doar generalul (****) Mihail Popescu, fostul meu șef și șef al Statului Major General în perioada 1997-2001 a încercat să spună ceva. Și apoi într-o seară, la Realitatea, PSD-istul Alexandru Athanasiu. Pentru ceea ce au spus Mihail Popescu și Alexandru Athanasiu rămân în inima mea cât voi trăi.

Nici acum n-aș fi scris nimic. Da’ să-l faci general (****) pe politicianul Gabriel Oprea … e prea mult. Gradele de general (Forțele Terestre) în armată sunt următoarele : general de brigadă (*), general maior (**), general locotenent (***), general (****). În caz de război se poate acorda gradul de mareșal (o stea mai mare). Gradul de general (****) poate fi obținut (în activitate) doar de șeful Statului Major General. O minciună este și că un grad în plus nu aduce beneficii. Solda de grad este inclusă în pensia militară (și ea diferă, după cum e normal, de la grad la grad). Dacă respectivii nu au pensie militară, abia atunci au dreptate. Nu vreau să greșesc. Nu vreau să credeți că sunt invidios … ca informatician, gradul maxim pe care puteam să-l ating era de colonel și am fost fericit că l-am obținut.

Sunt de acord cu acordarea gradelor suplimentare unor ofițeri în rezervă care au făcut ceva pentru țară după ce au ieșit la pensie. Da’ Gabriel Oprea ? Sau Neculai Onțanu ? Pot, însă, să înțeleg acordarea unei stele în plus pentru Anghel Iordănescu. Asta nu înseamnă că sunt de acord cu trădarea. Niciodată în armata română nu s-a răsplătit trădarea. Și sper să ne întoarcem la vremuri normale, în care trădarea nu va mai fi răsplătită. Asta e problema zilelor triste pe care le trăiesc.

Am onoarea să vă salut !

UPDATE : Văd că Mircea Badea râde de cei care au scris că cei trei au trădat pentru o stea. Eu n-am scris că au trădat pentru o stea. Motivele lor au fost clar altele. Am scris că după trădare au fost răsplătiți cu o stea.

20 Responses to “Urăsc trădarea”

  1. Darael Says:

    Slugile si tradatorii trebuie platiti intotdeauna.

    Intrebare indecenta: aceste grade nu pot sa fie luate inapoi ? Nu de alta, dar sunt cam multi generali in tara asta. Si cam putini soldati care stau in transee.

  2. gugu Says:

    Nu e tradare… termenul e prea general! E dezertare!

  3. harlau625 Says:

    Basescu si-a tras gradul de colonel (el fiind marinar). Se pare ca a fi avansat politic este chiar ceva cool… Armata este data uitarii, prost echipata, prost platita, demoralizata si injosita. Asta nu conteaza daca avem generali de fotbal, de tenis, de canotaj, de C.C.A. si alte categorii de arme de salon. Ma bucur cand vad ca cineva care este militar de cariera si simte ca un militar (chiar daca este in rezerva) se revolta si spune lucrurilor pe nume. Acum sunt bucuros ca am primit solda cu 6 zile intarziere. Probabil ca va trebui sa-i multumesc guvernului portocaliu ca mi-a dat-o, cine stie luna (lunile) urmatoare daca va mai veni postasul cu pensia!

    • Chat Noir Says:

      Mă doare sufletul când văd ce se întâmplă și că nimeni nu vorbește. Din păcate nu sunt eu persoana cea mai avizată să scrie. O să mă stăpânesc … de azi începând. Dacă o să mă lase.

  4. adc Says:

    Păi scopul poloBoc-ului nu era să micşoreze vreo pensie, ci să facă pe cât mai multă lume să se simtă cât mai prost, într-un interval cât mai scurt de timp. Din fericire, se termină. Intervalul… 😀

    P.S. Las-o moale cu pensia, că trebuie cineva să cumpere Logan-urile alea. Sau Octaviile. Sau ce-or mai fi… 😉 😀

  5. matilda Says:

    Trădarea nu se plăteşte, se pedepseşte! Dar numai într-o ţară normală.
    Dacă Prigoană mătură bine străzile pe care trece coloana oficială, va primi şi el un grad,două ?

  6. Marius Ola Says:

    Eu cred că stelele alea pălesc în mod evident faţă de ce au primit cash sau în natură… după caz 🙂 Din partea mea şi dacă erau steluţe ninja nu era atâta tam-tam pe un subiect oricum intrat în derizoriu, Traian Băsescu. E o nesimţire să-i răsplăteşti pe trădători, aşa, de ochii lumii, când de fapt scopul clar este ciolanul 🙂

  7. cristian Says:

    salut postarea cu o mana la chipiu si cealalta lipita de vipusca pantalonilor…

  8. daurel Says:

    Functia bate gradul. Gradul creste solda. Din aceasta dilema…Era sa uit, ce-i mai important: SA NE TRAITI! De adverbe are Dumnezeu grija…

    • Chat Noir Says:

      Mulțumesc … dacă am înțeles bine 🙂
      Întotdeauna regret când mă ia valul … îmi tot propun să nu mai scriu despre armată … în “general” are oameni de caracter. Nu suntem mai deosebiți decât ceilalți.

  9. Roxana Iordache Says:

    Motan, eşti minunat indignat. 🙂 Deci, dăm o lovitură de stat. 😆

    • Chat Noir Says:

      “Mircea Dinescu scria, superb, pe vremea lui Ceauşescu: în loc de gloanţe, ardeau cuvinte-n puşti. Înlocuiţi cuvintele cu voturi. Şi mitraliaţi!” – Splendid ai scris. Singura lovitură de stat, normală acum, este să votăm pentru democrație. E speranța mea, deocamdată. 🙂

Leave a Reply

