Dictat … ura !

Un cuvânt, repetat, m-a speriat la Băsescu … poporul a “dictat”. După ce am trăit 35 de ani sub “dictatura proletariatului” … am simțit fiori reci pe șira spinării. E vina mea … că n-am povestit toate ororile trăite atunci. Și a voastră, cei care le-ați trăit … și aveți pană și nu le-ați scris zi de zi.

N-am urechi pentru dictat … nici cu dicteul n-am stat prea bine oricât s-a chinuit doamna profesoară Frieda Stürmer cu mine.

47 Responses to “Dictat … ura !”

  1. lucia Says:

    Ce orori ai trait atunci,Chat?

  2. mirko Says:

    dictat…gura!

  3. lucia Says:

    Eu ,doar am auzit ca au existat.Am avut si eu una,minora,dar au fost civilizati.Un print arab,mi-a scris o scrisoare.Iti dai seama,tata era ofiter…
    Norocul meu a fost ca seful securitatii era tatal unei prietene…Tata nu m-a iertat cativa ani ,ca i-am raspuns arabului.Eram absolut inocenta,si chiar nu am inteles, ce putea sa fie atat de grav,intr-o scrisoare nevinovata.

  4. Dan Chichernea Says:

    Eh, old habits die hard…

  5. sebra Says:

    Inspirat titlu şi de mare actualitate.L-am auzit şi eu azi tot spunând “poporul a dictat”.Mi s-a făcut silă.N-am avut probleme cu securitatea, dar mai auzeam în jurul meu poveşti adevărate cu ei.Şi nu cred că va dispărea vreodată.Va avea alt nume, dar va exista.

  6. brad Says:

    1. Chat Noir … este o greseala … base nu a dictat, a Pictat nu stiu ce … .o fi rujat-o pe nutzy spaima constitutzy …
    2. In grupul independentilor nu l-am vazut pe marele gheneral cu cashketa …
    3. Citeste Tenebre – te-am demascat ! 😀

  7. cristian Says:

    si opozitia poate fi un dicteu automat:)
    la asa ceva m-as descurca; am un nerv recurent al naibii de galagios;

  8. matilda Says:

    … iar acum a pus capac ! L-a numit pe Boc, “marele” premier.

  9. adrian barbat Says:

    Poporul a stampilat, unii au numarat, iar unul incearca sa dicteze. Nici rolul de impunator al deziderateleor poporului nu-l prindea.

  10. teonegura Says:

    Iar eu cum n-am fost niciodata priceput la a picta dupa dictare, concluzionez asa: dicteaza tu, mai tata, la alta masa, c-ai gresit culoarea!

  11. Florin Matei Says:

    Ei, bine, cu ajutorul ,,poporului” său (mai numeros decât ne-am fi putut închipui înainte de 6 decembrie), omul îşi va impune regimul. Un regim dur, autoritar, care va fi acceptat întotdeauna de majoritarii săi, unii fanatizaţi, alţii prostiţi, ceilalţi dedaţi iremediabil la rele iar restul (grosul, ar spune unii), slabi de minte (da’ slabi de tot). Noi? Eh, noi vom mai scrie cât vom mai putea pe bloguri, apoi vom şuşoti cu ochii-n patru pe la colţuri de stradă şi prin parcuri pustii şi vom sfârşi punându-ne lacăt la gură, refugiaţi în propriile noastre tăceri. Cel puţin, aşa prevăd eu… Nu crezi, Chat Noir? Atunci de ce mă inviţi să fac apel la memorie pentru a reitera, prin scriere, dictatura? Sau cumva crezi că dictaturile diferă între ele?

  12. Jenika Says:

    Maestre….
    Cea mai simpla forma de a uitare a istoriei recente sau contemporane este ignoranta si puterea de discernamant.
    Ciudat sau nu si una si alta…trec prin filtrul semanticii stomacale….
    Romanii asa cum ii stim noi , sunt poporul care primul lucru pe care il fac in marea sa acceptiune umana este de a cumpara mancare , a platii facturile si de a incerca sa stea cat mai mult timp in fata unor surse de informatii cu tenta sau culoare politica intentionata.
    Mai degraba cunoastem ce culoare au chiloteii saptamanali sau zilnici ai vreunei pitipoance mondenistice sau politice decat numele primului erou care a murit in Revolutie sau si mai grav numele , istoria si patrimoniul informational al ultimilor 20 de ani.
    Securitatea ca unitate de masura a opresiunii ante decembriste mai este acum doar o sursa de bancuri uzate si spumoase pe care multi copii nu le inteleg.
    Daca as povesti cum a fost retinut tata pentru ca la trecerea din judetul Brasov in judetul Mures, in drum spre casa bunicilor, pentru ca avea 2 kilograme de faina , 2 kilograme de ulei si o punga de malai a fost considerat ca facand specula?…… Ar mai conta pentru cineva?
    Ce trist…..

  13. Ada Rus Says:

    Stii ce am patit ieri? Un domn, scriitor de ocazie la un ziar judetean, a venit la mine sa ii trimit, prin marea mea bunavointa, un fax. Mi-am zis ca nu ma doare mana, asa ca i l-am trimis. A inceput sa imi explice ca am fost invatata prost, dar deh, am o scuza, sunt tanara si nu am citit. Pentru ca ceausismul si comunismul au fost perfecte, erau de toate, Gorbaciov a fost de vina. Acum ai casa? m-a intrebat nervos. Acum ai salariu sa poti trai? m-a intrebat la fel de nervos. Nu, domnule, dar pot citi ce vreau, pot sa vad ce vreau, pot spune ce vreau, pot sa… Poti pe dracu’, mi-a raspuns el. Am tacut. Ce argumente sa ii aduc unui comunist in viata? Care nu s-a simtit haituit, pentru ca nu avea pareri care sa merite haituite. Acel poti pe dracu’ m-a intristat insa. Am inteles ce multe sunt cele pe care nu le pot…

    • Chat Noir Says:

      Eu nu pot să uit că trebuia să-mi fac relații ca să cumpăr o carte bună. De cozi la “ce se dă”, frig, program de 2 ore la TV, etc. nu mă plâng așa de mult. Dar nici cărți ? Le era frică de cărți ca de dracu’.

      • brad Says:

        Daaa , cumparate pe sub mana si la pachet, remember?
        Cumparam “El guerro del fin del mundo” cu plenara lui ceasca … llosa si ceasca…
        Clevell cu ilie ceausescu … album ermitaj cu tehnologia fabricarii surubului cu cap patrat … alistar mclean cu opere alese vol xxii … mai tii minte cate erau ?!
        Spuneam si eu la mica gluma “stiti, pe asta galbena o am deja !” si venea imediat … “dar ati citit-o, tovarase ?”

  14. lucia Says:

    Acum le e frica de word press 🙂
    eu tot nu reusesc sa folosesc aplicatia.n-ai varianta..soft? 🙂

  15. lucia Says:

    post card,sau asa ceva gasit in mailul meu.

    • Chat Noir Says:

      Acum scriu de pe laptopul (netbook) Aspire…one. Asa ca nu ma prind … 🙂 N-am nici diacritice instalate … Maine dimineata trec si pe alte bloguri … acum pot lucra de oriunde … mai testez putin netbook-ul … a fost al lui fiu-meu, acum mi l-a dat mie.

  16. lucia Says:

    Atunci,ai apasat ceva din greseala.

  17. Chat Noir Says:

    Am trecut iar pe PC – ce mare mi se pare ecranul acum … 🙂 dupa ce m-am chiorât pe ecranul cât două palme al netbook-ului.

  18. Lucia Verona Says:

    Chat Noir, ar trebui să scrii prin ce-ai trecut. Lumea uită, iar tinerii de azi cred tot ce li se spune la şcoală sau la televizor. Încerc şi eu să scriu, poate vor scrie şi alţii din generaţia noastră.

  19. Andi Says:

    Sărbători fericite și un 2010 plin de surprize plăcute!
    (”Cele rele să se spele…”)
    Cu bine 🙂

  20. Marius Ola Says:

    Abia acum, cu nominalizarea şi formarea noului Guvern, după chipul şi asemănarea dicta- preşedintelui jucător, pardon – încep să înţeleg semnificaţia hăhăitului. De fapt, începe să-mi placă, devine de-a dreptul distractiv:)

Leave a Reply

